Our faculty are excellent specialists, research workers and business practitioners from companies and public institutions.

 


Prof. Pascal Brassier , Ph.D.

Prof. Pascal Brassier , Ph.D.


dr Beata Buchelt

dr Beata Buchelt

Adiunkt, Katedra Zarządzania Kapitałem Ludzkim UEK

DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:
Adiunkt (2007-obecnie)
Audytor konkursu Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi (2002-2017), Instytut Pracy i Spraw Socjalnych
Członek Komitetu Oceniającego konkursu Lider ZZL (2017-obecnie)
Członek Academy of Management
Członek Cranfield Network, University of Cranfield, WB

WYKSZTAŁCENIE:
Doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie nauk o zarządzaniu
Master of Business Administration, MBA, Maastricht School of Management

NAUKA I DYDAKTYKA:
Obszary zainteresowań: problematyka zarządzania efektywnością pracy employees’ performance, transformacja   biznesowych metod zarządzania do uwarunkowań organizacji sektora publicznego, budowanie wizerunku pracodawcy, rynek pracy.

PUBLIKACJE:
Koncepcja systemu zarządzania efektywnością pracy personelu medycznego w szpitalach, Wyd. UEK, Kraków 2017
Performance Management in Polish Companies Internationalizing Their Market Activities, International Journal of Human Resource Management, 2015, nr 26(15), s. 1965-1982
Sheehan M., Buchelt B. (2016), Human Resource Development in Central and Eastern Europe (CEE), w: Garavan T.N., McCarthy A.M., Morley M. (red.), Global Human Resource Development:Regional and Country   Perspectives, Routledge, Taylor & Francis Group, New York, s. 269-288


mgr inż. Arkadiusz Burnos MBA

mgr inż. Arkadiusz Burnos MBA

Manager operacyjny i konsultant BalticBerg Consulting ds. zarządzania technicznego, utrzymania ruchu i niezawodności

  • Manager operacyjny i konsultant BalticBerg Consulting ds. zarządzania technicznego, utrzymania ruchu i niezawodności. Ekspert w zakresie zarządzania operacjami w firmach produkcyjnych, wydobywczych i transportowych.
  • Z BalticBerg Consulting związany od 2008 roku. W ramach specjalizacji ukierunkowany na integrację działów produkcyjnych i technicznych. Uczestniczył w licznych projektach ukierunkowanych na rozwój oraz doskonalenie zarządzania operacyjnego. Przeprowadził dziesiątki kompleksowych audytów operacyjnych zarządzania technicznego i UR oraz działalności systemów produkcyjnych i transportowych.
  • Regularnie przyjmuje rolę konsultanta/eksperta w projektach związanych z procesami produkcyjnymi oraz wspierającymi produkcję. Kierował projektami w wielu lokalizacjach Europy Zachodniej i Środkowej. Między innymi jest menedżerem projektu prowadzonego przez BalticBerg Consulting w Europejskim Centrum Badań Nuklearnych w Genewie (CERN), gdzie znajduje się Wielki Zderzacz Hadronów (LHC) nazywany ze względu na swoje rozmiary (ponad 27 km długości) największą maszyną świata. Projekt związany jest z doskonaleniem systemu zarządzania technicznego oraz wykorzystania narzędzi informatycznych wspomagających te działania.
  • Posiada wykształcenie techniczne i managerskie jednoczenie – Ukończony Wydział Mechaniczny Akademii Morskiej w Szczenicie oraz Studia MBA prowadzone przez Uniwersytet Szczeciński we współpracy z Manchester Metropolitan University.
  • Jako ekspert realizował dedykowane projekty doradcze i szkoleniowe dla wielu znanych firm i organizacji, m.in.: CERN, Grupa Lotos, Grupa Azoty, KGHM, Indesit, ICT, ArcticPaper, Polpharma, Polfa Warszawa, Mondelez… oraz wielu innych znanych i szanowanych organizacji. Posiada doświadczenie w doskonaleniu działań operacyjnych w wielu branżach.
  • Na co dzień wykorzystuje narzędzia mapowania procesów oraz projektuje procesy i ich przemiany. Realizował projekty w środowisku różnych metodologii i strategii, między innymi Lean Manufacturing, Six Sigma, TQM.
  • Posiada szerokie doświadczenie w wykorzystaniu specjalistycznych narzędzi w obszarach zarządzania technicznego, między innymi: RCM (Reliability Centered Maintenance), TPM (Total Productive Maintenance), RBM (Risk Based Maintenance), CBM (Condition Based Maintenance). Posiada szerokie doświadczenie we wdrażaniu i wykorzystaniu wielu narzędzi analitycznych i operacyjnych, m.in.: RCA/RCFA, FRACAS, FMEA, FMECA, FTA, 5S, RBI, Performance Measurement Systems (KPI), Autonomous Maintenance, KAN BAN, Kaizen, ANDON, PMO oraz systemów ERP/CMMS/EAM – m.in. SAP, INFOR EAM, IFS, MAXIMO.

mgr Tomasz Dejtrowski

mgr Tomasz Dejtrowski

Director of Total Rewards – Poland, Jeronimo Martins Poland

DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:
Director of Human Resources, Poland (7 lat)
Total Rewards Manager, Coca-Cola Hellenic (7
lat)
PwC, Senior Consultant  (6
lat)
Cracow University of Economics (13
lat)

WYKSZTAŁCENIE:
Uniwersytet Warszawski, Prawo i Administracja

OBSZARY ZAINTERESOWAŃ:
wynagradzanie (total  reward)
projektowanie i wdrażanie strategii ZZL
zarządzanie zmianą
przywództwo


lic. rer. pol. Daniel Gfeller

lic. rer. pol. Daniel Gfeller

The sought-after trainers from St. Gallen Business School are highly skilled specialists in development and implementation of strategies and concepts - Christian Muntwiler, M. A. HSG and Daniel Gfeller, lic. rer. pol. Beside management consulting activities they are active as fixed-term managers for international companies.


Dr Joanna Heidtman

Dr Joanna Heidtman

Psychologist and sociologist, business trainer, adviser, coach

Psychologist and sociologist, doctor of humanities.  She works in the Group Process Research Department at the Institute of Sociology at the Jagiellonian University. She gained knowledge and experience, among the others, at the University of South Carolina and Cornell University in the USA. Joanna Heidtman deals with experimental investigations of power and conflict. For many years she has been conducting interpersonal trainings, creative trainings and negotiation classes and techniques of working with a group courses. She is a member of the American Sociological Association (section Social Psychology) and the Association of Consultants and Management Trainers MATRIK. Her private interests are new techniques of learning and self-development.

 
 

dr Bartosz Kurek

dr Bartosz Kurek

Adiunkt w Katedrze Rachunkowości na Wydziale Zarządzania UEK

            Assistant professor, Department of Accountancy, Cracow University of Economics, Poland

PROFESSIONAL EXPERIENCE

            14 years of academic experience (research, teaching & tutoring)

            Research stays:

  • University of Illinois at Urbana-Champaign (USA)
  • Grand Valley State University (USA)
  • Short-term teaching visits at various universities: (Germany), University of Ljubljana (Slovenia), Bifrost University (Iceland), University of Montenegro (Montenegro), Corvinus University (Hungary), Paisley University (UK)

            Grants received:

  • National Science Center grant OPUS 12
  • Kosciuszko Foundation grant
  • Ministry of Science and Higher Education grants for research conducted by young scientists (5 times)

            International conferences attendance:

  • International Forecasting Financial Markets Conference (2017 – UK, 2016 – Germany, 2015 – France, 2014 – France, 2013 – Germany)
  • European Accounting Association Annual Congress (2010 – Turkey, 2009 – Finland, 2006 – Ireland, 2005 – Sweden)
  • International Economic Association World Congress (2005 – Morocco)

EDUCATION

            Ph.D. in Economic sciences, Cracow University of Economics, Poland

RESEARCH AND TEACHING

            Interests

  • scientific interests: equity block trades, event study methodology, accounting theory
  • teaching & tutoring interests: managerial accounting

            Publications:

  • Kurek Bartosz, 2017, Zawartość informacyjna transakcji pakietowych akcjami na przykładzie rynku głównego Giełdy Papierów Wartościowych w WarszawieThe Information Content of Equity Block Trades on the Example of the Main Market of the Warsaw Stock Exchange,
  • Kurek Bartosz, 2016, The Information Content of Equity Block Trades on the Warsaw Stock Exchange. Conventional and Bootstrap Approaches, „Journal of Forecasting”, Vol. 35, Issue 1, pp. 43-53, print ISSN: 0277-6693, online ISSN: 1099-131X
  • Kurek Bartosz, 2014, The Information Content of Equity Block Trades on the Warsaw Stock Exchange: An Estimation of Shares’ Returns with the Usage of Simple Linear Regression and Multivariate Adaptive Regression Splines, „Journal of Forecasting”, Vol. 33, Issue 6, pp. 433-454,

André  Langenegger lic. oec. HSG, dipl. Hdl.

André Langenegger lic. oec. HSG, dipl. Hdl.

Member of Executive Board, Synorga AG, Switzerland, Lecturer for Banking and Economics, St.Galler Business School (SGBS)

PROFESSIONAL EXPERIENCE

Lecturer at the St. Galler Business School

Lecturer at the University of Applied Science, HTW Chur

Project Manager, Institute of Business Education and Educational Management, University of St.Gallen

Wealth Management Advisor, UBS

Credit Risk Management Advisor, UBS

 

 

EDUCATION

Master of Arts HSG, University of St.Gallen

Certified Teacher for Business Education 

Certified Wealth Management Advisor

Certificate in Business Journalism

 

 

RESEARCH AND TEACHING

Ph.D. programme in Organization Studies and Cultural Theory, University of St.Gallen

Business Studies (finance, organisational studies and economics)


Mateusz Matłoka MSc

Mateusz Matłoka MSc

Director CEE Division / Simon-Kucher & Partners


prof. UEK dr hab. Alicja Miś

prof. UEK dr hab. Alicja Miś

Profesor, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:

Profesor UEK (2008-obecnie)

Wybrane projekty badawcze: zarządzanie karierą, zarządzanie talentami, kobiety na rynku pracy, zarządzanie   talentami w MSP percepcja osób starszych w organizacjach.

Współpraca naukowa z Szkołą Główną Handlową, Johannes Kepler University Linz, Uniwersytetem Jagiellońskim

WYKSZTAŁCENIE:

Doktor habilitowany nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu

NAUKA I DYDAKTYKA:

Obszary zainteresowań: zarządzanie zasobami ludzkimi ze szczególnym uwzględnieniem indywidualnego rozwoju w organizacji i problematykę kształtowania karier pracowniczych oraz zagadnienia metodologii nauk społecznych, w tym metod i technik badawczych wykorzystywanych w zarządzaniu zasobami ludzkimi.

PUBLIKACJE:

Koncepcja rozwoju kariery w organizacji, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2007.

W górę– to jedyna droga, (coauthor), ACK UEK, Kraków 2013.

Human Resource Management in Transition. The Polish Case, (coauthor), Oficyna a Wolters Kluwer business,  Warszawa 2011.


Dr Markus Muellner

Dr Markus Muellner

Managing Director, new spirit Institut AG, CH-Zollikon (Management Consulting on Leadership | Marketing & Sales | Self Management)


Leadership Lecturer, St. Gallen Business School / Switzerland and
Managing Director, new spirit Institute, Zürich / Switzerland
markus.muellner@sgbs.ch

II. PROFESSIONAL EXPERIENCE

  • since 2001 in various leadership positions in consulting and medical device industry Swiss Leader Award 2008
  • Consulting and coaching projects: ABB, BASF, Bayer, Bosch, Gerresheimer, Grundfos, Henkel, Holcim, Prinovis, Sonova, etc.
  • since 2002 lecturere in various Executive MBA programs and MBA programs

III. EDUCATION

Dr. oec (PhD in economics), University of St. Gallen / Switzerland

IV. RESEARCH AND TEACHING

Interests: Leadership, Management, Emotional Intelligence, Key Account Management, Self Leadership

Publications:

  • Belz/Müllner/Zupancic: Spitzenleistungen im Key Account Management – Das St. Galler KAM-Konzept, 3rd ed., 2015
  • Belz/Müllner/Zupancic: Excellence in Key Account Management, 2008 3rd ed., 2015
  • Müllner: Leistungen für International Key Accounts, 2002

   


Christian Muntwiler lic. oec. HSG

Christian Muntwiler lic. oec. HSG

management consultant, trainer and lecturer

I. PERSONAL DATA

  Muntwiler Christian, lic. oec. HSG

 

Managing Director SGCM Consulting & Management AG,

Lecturer St. Gallen Business School

 

 

II. PROFESSIONAL EXPERIENCE

  Working as a management consultant, trainer and lecturer for more than 15 years on the topic of strategic management, marketing management, and strategic sales.

 

III. EDUCATION

  lic. oec. HSG – University of St. Gallen

 

IV. RESEARCH AND TEACHING

 Strategic Management, Marketing Management, Sales Strategies


Bartek Ostrowski

Bartek Ostrowski

UBS Head of Group Finance & Senior Delivery Head for EMEA-Poland, Vice-President & Treasurer at Harvard Club of Poland

EDUCATION:

Educated at Harvard Business School (Boston, MA) and Cambridge University (UK) with honors degrees in business and economics.

PROFESSIONAL EXPERIENCE:

Prior to UBS worked in Merges and Acquisitions (M&A) Advisory as Partner at Decius Equity, in Private Equity (PE) at Cooper Wallace in London/EMEA and as Director and Vice-President in Capital Markets&European Policy Advisory at Chatham Financial. Started career at Deutsche Bank in London within Global Corporate Banking.


prof. Michel  Poté

prof. Michel Poté

Independent Higher Education Consultant

PROFESSIONAL EXPERIENCE:
10 years as consultant in the Higher Education sector
Previous experience: Dean of EM Normandie (1985-1995) and Dean of ESSCA (1995-2008) Research field: Intercultural studies
Corporate interactions: Consultant to the EFMD and many Business Schools in the world

EDUCATION:
Professeur Agrégé de l’Université

RESEARCH AND TEACHING:
Publications: Author with chez Fernand Nathan,  Pergamon Press, Cambridge University Press and Oxford University Press


mgr Anna Sadowska

mgr Anna Sadowska

Akredytowany trener PRINCE2®, MSP®, MoP®, Agile PM®
Certyfikowany kierownik projektów PRINCE2® Practitioner
Konsultant zarządzania strategicznego

Absolwentka Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie oraz Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie. Odpowiedzialna za plany strategiczne, rozwój biznesu oraz kontakt z kluczowymi klientami. Wykładowca przedmiotów z zakresu systemów zarządzania jakością i metodyk zarządzania projektami na studiach podyplomowych, MBA (Akademia Górniczo-Hutnicza, Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości, Uniwersytet Ekonomiczny). Trener i konsultant z 12 letnim doświadczeniem szkoleniowym w zakresie systemów zarządzania jakością, zarządzania projektami, ryzykiem oraz zmianą. Posiada doświadczenie zawodowe w zakresie dostarczania usług informatycznych, wdrażania metodyk zarządzania projektami i systemów zarządzania jakością w branżach FMCG, IT i media, produkcja, turystyka, sektor administracji i zdrowia. Członek International Project Management Association Polska.

Realizuje kompleksowe programy zmian strategicznych w organizacjach – budowa strategii, rebranding, restrukturyzacje, budowa biur projektów oraz programy rozwojowe kadry managerskiej skupione na osiąganiu celów biznesowych. 

Obszary działań

Specjalizuje się w doradztwie oraz szkoleniach dla kadry zarządzającej, kierowników, zarządu oraz średniego szczebla kadry menadżerskiej z zakresu zarządzania projektami, a w szczególności metodyk PRINCE2®, PMBoK®, Agile PM®, systemów zarządzania jakością, zarządzania ryzykiem.

Posiada duże doświadczenie we wdrażaniu zmian organizacyjnych skupionych na osiąganiu efektywności biznesowej opartej na wskaźnikach (KPI), celach (MBO) oraz strategicznej karcie wyników (BSC).

Główni klienci

Enion, Biprostal, MAN Trucks, Nokia Siemens Networks, CSIOZ, EDF, BFL, Tauron, Orlen, JTI, De Heus, Onet, Capgemini, Lufthansa, Interia, Soneta, OTCF (4F), Seat, CanPack, Ronal, PKO 

Certyfikaty

  • PRINCE2® Approved Trainer, PRINCE2® Practitioner
  • MSP® Approved Trainer, MSP® Practitioner
  • MoP® Approved Trainer, MoP® Practitioner
  • Agile PM® Approved Trainer, Agile PM® Practitioner
  • P3O® Practitioner
  • PRINCE2® Agile Practitioner
  • Professional Scrum Master I
  • ITIL® Foundation, ITIL Service Operations
  • Professional Scrum Master
  • Lean IT Foundation
  • ISO 9001, ISO 22000, ISO 14001, ISO 18001

Piotr Sedlak Ph.D.

Piotr Sedlak Ph.D.

education:

Ph.D. diploma in Management,

postgraduate diplomas in:

Project Management (CUE),
Marketing and Social Research (WSE Kraków),
Social Psychology (SWPS).

 

work experience:

- over 10 years as a Project Manager in Sedlak & Sedlak.

Currently developing badaniahr.pl platform.

- 10 years at .Cracow University of Economics

 

other:

member of World at Work and Polish Association of Market and Opinion Researchers.

Certified Project Manager (IPMA, IPMA R&D, PRINCE2).


Dr Sebastian Wolf

Dr Sebastian Wolf


dr Agnieszka Żur

dr Agnieszka Żur

Executive MBA Program Supervisor

ACADEMIC EXPERIOENCE:
19 years, PhD in management (corporate entrepreneurship)
IMD (Luasanne), Chinese University of HK, Crossroads (NGO, HK), UEK

RESEARCH AND TEACHING:
social entrepreneurship, teaching methodology, socially engaged teaching and learning, tutoring and mentoring.
Research fellow at Plymouth University
Author of numerous course programmes based on flipped classroom and social constructivist theory,
Guest lectures at Grand Valley State University (Grand Rapids, USA), Western Michigan University (Kalamazoo, USA), Durham University, University of College London, Plymouth University and Luton University (Great Britain), Sodertorn University (Stockholm, Sweden), Executive MBA Program Supervisor (CSB CUE)

 


UEK KSB

CRACOW SCHOOL OF BUSINESS
CRACOW UNIVERSITY OF ECONOMIC
27 Rakowicka Street, 31-510 Cracow

Contact: 
tel.: +48 12 293 75 53 (MBA studies)
tel.: +48 12 293 50 29 (Post-graduate studies)       
e-mail: imba@uek.krakow.pl

facebook Linkedin