Wykładowcy

Zajęcia prowadzone są przez starannie dobranych wykładowców z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, innych uczelni oraz praktyków mających międzynarodowe doświadczenie. Wśród nich są m.in.:

 

prof. dr hab.   Janina Filek

prof. dr hab. Janina Filek

Vice-Rector for Communication and Cooperation, Cracow University of Economics, Poland

PROFESSIONAL EXPERIENCE:
former Head of the Department of Philosophy, CUE
corporate relations: Capgemini, State Street, Danone, Tesco, Ministry of Development,
Business Ethics and Social Innovation Centre Koźmiński University, FOB, Praxeology Society, MOFIN
cooperation with institutions and companies: as the CSR Seminar course – UMK, FOB, Tesco, TÜV Rheinland Polska, Kompania Piwowarska
professional achievements: Rector's scientific awards

EDUCATION:
Professor's academic title

SCIENCE AND TEACHING:
areas of interest: business ethics, CSR, university social responsibility, professional ethics, aid phenomenon

PUBLICATIONS:
Corporate social responsibility as a new version of the social contract, Księgarnia Akademicka 2013. [in Polish]
CSR: between Management Strategy and a New Paradigm of Thought, in: The True Value of CSR, Corporate Identity and Stakeholder Perceptions, Palgrave Macmillan, Basingstoke, 2015. [in Polish]
Can the concept of corporate social responsibility be an inspiration for the new paradigm of economics? in: Ethics and economics: towards a new paradigm, Polish Economic Society, Warsaw, 2017. [in Polish]

PROJECTS:
Corporate social responsibility as a form of socio-economic assistance (2013)
Controversies around economic and social thought of K.A. Sena (2014)
The dispute of liberalism with communitarianism (2015)
Philosophical aspects of the market economy (2016)
NCN: Corporate social responsibility as a new version of the social contract (2011–2013)


dr hab. Jarosław Flis

dr hab. Jarosław Flis

Adiunkt w Instytucie Dziennikarstwa, Mediów i  Komunikacji Społcznej, gdzie pracuje od 1997 roku. Ukończył socjologię na Uniwersytecie Jagiellońskim i tam też obronił doktorat z zakresu zarządzania. Specjalizuje się w dziedzinie public relations, socjologii polityki i zarządzania instytucjami publicznymi. Szczególnie interesują go instytucjonalne uwarunkowania komunikowania publicznego oraz wpływ komunikowania na zarządzanie instytucjami publicznymi.
Zdobyte doświadczenie praktyczne to m.in praca w charakterze rzecznika prasowego Prezydenta Miasta Krakowa (1993-1997), doradcy w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (1998-1999) i Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego (1999-2003). Przygotował i brał udział w realizacji procesu uspołecznienia Strategii Rozwoju Województwa Małopolskiego (2000 i 2004) oraz cyklu warsztatów doskonalących postępowanie w sytuacjach kryzysowych dla Państwowej Straży Pożarnej (2004-2006). Był konsultantem ds. partycypacji społecznej w ramach Programu Rozwoju Instytucjonalnego, prowadzonego przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i  Administracji, finansowanego przez Bank Światowy (2000-2004).
Jest autorem artykułów na łamach „Rzeczpospolitej”, „Gazety Wyborczej”, „Dziennika”, „Polski The Times” oraz prasy branżowej. Publicysta „Tygodnika Powszechnego”. Stały komentator TVP, TVN i Polsatu.


dr Krzysztof Głuc

dr Krzysztof Głuc

Adiunkt w Katedrze Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Dyrektor Małopolskiej Szkoły Administracji Publicznej UEK, członek Rady Naukowej Szkoły Doktorskiej UEK.

Absolwent historii w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Krakowie, doktorat w National Louis University w Chicago, USA, ukończył studia Master of Business Administration in Public Management w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz studia podyplomowe w zakresie „Prawnych i finansowych aspektów nadzoru właścicielskiego” w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University w Nowym Sączu oraz „Współczesnych koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem” w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

Przez wiele lat pracownik WSB-NLU w Nowym Sączu, gdzie pełnił m.in. funkcję Prorektora ds. dydaktycznych oraz Dziekana Wydziału Studiów Politycznych. W latach 2008-2017 Wiceprezes Zarządu ds. Strategii i Rozwoju w Sądeckich Wodociągach Sp. z o.o., współautor Aktualizacji Strategii Rozwoju Nowego Sącza 2020+, kandydat na Prezydenta Nowego Sącza w 2018 r., obecnie Wiceprzewodniczący Rady Miasta Nowego Sącza.

Autor i ekspert w wielu projektach rozwojowych na terenie – krajowych i międzynarodowych  w zakresie funkcjonowania samorządu terytorialnego, edukacji, polityk publicznych i gospodarki komunalne, specjalista w zakresie zarządzania projektami infrastrukturalnymi współfinansowanymi ze środków Unii Europejskiej oraz zarządzania gospodarką komunalną. Zainteresowania badawcze związane są z funkcjonowaniem usług publicznych, gospodarką komunalną, zarządzaniem strategicznym w gospodarce i administracji publicznej oraz pozyskiwaniem funduszy zewnętrznych. Odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi za propagowanie polskości w Chicago.


dr hab. Tomasz Grzyb

dr hab. Tomasz Grzyb

Adiunkt w Katedrze Psychologii Społecznej, II Wydział Psychologii, Filia we Wrocławiu Uniwersytetu SWPS

Psycholog społeczny. Zajmuje się technikami wpływu społecznego. Interesuje się metodologią badań, marketingiem i nowymi technologiami. Pracę naukową łączy z praktyką marketingową. Prowadzi szkolenia w dziedzinie psychologii społecznej, manipulacji i perswazji. Od 2013 roku kształci oficerów NATO i krajów stowarzyszonych z zakresu technik wpływu społecznego.

Autor książki „Psychologiczne aspekty sytuacji kryzysowych” (2011). Redaktor wielu artykułów naukowych i popularnonaukowych m.in. w „Journal of Applied Psychology” oraz „Marketing i Rynek”.

W 2014 roku został uhonorowany Certificate of Appreciation Dowództwa Operacji Specjalnych NATO w Afganistanie.

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu metodologii badań psychologicznych i statystyki z wykorzystaniem komputerów oraz eksperymentalnych metod badań percepcji.


prof. dr hab. Jerzy Hausner

prof. dr hab. Jerzy Hausner

Profesor doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor zwyczajny, pracownik Katedry Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (Wydział Gospodarki i Administracji Publicznej UEK), społeczny Pełnomocnik Rektora ds. Kultury i Sportu. Doktor honoris causa SGH. Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego. Członek Rady Polityki Pieniężnej (kadencja: 2010-2016). Członek Komitetu Nauk Ekonomicznych PAN. Od 2015 r. członek Polskiego Komitetu do spraw UNESCO. Przewodniczący Rady Programowej Open Eyes Economy Summit. Od 2018 r. członek High Level Industrial Roundtable „Industry 2030”. Członek Rady Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (2018-2022). Nagroda Kisiela.

 

Jerzy Hausner, Full Professor of Economic Sciences, works at the Department of Public Administration (Faculty of Public Economy and Administration, Cracow University of Economics), Rector’s Plenipotentiary for Culture and Sport. Doctor honoris causa SGH Warsaw School of Economics. Member of the Polish Economic Society. Member of the Monetary Policy Council (2010-2016). Member of the Economics Committee of the Polish Academy of Sciences Committee. Since 2015, Member of the Polish National Commission for UNESCO. Chairman of the Open Eyes Economy Summit Program Council. Since 2018, Member of the High Level Industrial Roundtable „Industry 2030”. Member of the Council of the National Centre for Research and Development (2018-2022). Member Winner of the Kisiel Award.


dr Dominik Jaśkowiec

dr Dominik Jaśkowiec

Politolog, radny i przewodniczący Rady Miasta Krakowa, współtwórca krakowskiego Budżetu Obywatelskiego, reformy Dzielnic, nowego Statutu Krakowa, inicjator projektowania partycypacyjnego. Działa na rzecz zwiększenia uczestnictwa obywateli w zarządzaniu miastem. Autor publikacji i artykułów naukowych poświęconych partycypacji społecznej i samorządowi terytorialnemu.


dr Robert Kamiński

dr Robert Kamiński

Doświadczenie zawodowe:

  • Asystent, Politechnika Wrocławska
  • Profesor wizytujący, TU Dresden (IHI) Zittau
  • Kierownik katedry (Department of General Business Management), TU Dresden (IHI) Zittau
  • Wykładowca, PWSZ w Nysie (Instytut Finansów)
  • Wykładowca Polsko–Amerykańskiej Szkoły Biznesu
  • Zewnętrzy konsultant, DSMG Management Consulting, TenStep Polska, Factor Consulting
  • MBA – Integriertes Nachhaltigkeitsmanagement, QUAR (Qualität-, Umwelt-, Arbeitsschutz- und Risikomanagement) wspólnie z Hochschule Zittau/ Görlitz
  • Industrial Management and Engineering wspólnie z Westsächsische Hochschule Zwickau, IHI Zittau/ TU Dresden oraz Hochschule Mitweida
  • Adiunkt, Politechnika Wrocławska
  • Prodziekan ds. studenckich, Politechnika Wrocławska

Posiada duże doświadczenie z zakresu konsultingu w przemyśle maszynowym, branży wydobywczej, informatycznej, motoryzacyjnej, chemicznej, wydawniczej i energetycznej. Realizował (jako zewnętrzny konsultant) projekty z zakresu problematyki zarządzania strategicznego, zarządzania zmianami organizacyjnymi oraz podnoszenia efektywności.

 

Wykształcenie:

Wydział Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej, mgr inż. – 1998

Wydział Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej, doktor nauk ekonomicznych – 2002

 

Nauka i dydaktyka:

Kursy m.in. z zakresu: podstawy zarządzania, koncepcje zarządzania, zarządzanie strategiczne, zarządzanie zmianami organizacyjnymi, zachowania organizacyjne.

 

Publikacje:

Robert Kamiński, Katarzyna A. Walecka-Jankowska, Anna Zgrzywa-Ziemak, Rola instytucjonalnej refleksyjności w rozwijaniu dynamicznych zdolności organizacji. W: Dynamiczne zdolności polskich przedsiebiorstw / red. nauk. Kazimierz Krzakiewicz, Szymon Cyfert. Poznań : Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, 2018. s. 47-60.

Marian Hopej, Robert Kamiński, Katarzyna B. Tworek, Katarzyna A. Walecka-Jankowska, Anna Zgrzywa-Ziemak, Community-oriented culture and simple organizational structure. Organizacja i Kierowanie = Organization and Management. 2017, nr 4A, s. 75-93.

Tomasz Wasielewski, Robert Kamiński, Ireneusz Jóźwiak, Analiza koncepcji zmian w systemach informatycznych klasy ERP. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie. 2017, z. 113, s. 507-516.

Robert Kamiński,Administracja publiczna a najlepsze praktyki zarządzania zmianą. W: Administracja publiczna - zagadnienia prawne i koncepcje zarządzania. Nr 2 / red. Paweł Borszowski, Beata Detyna. Wałbrzych: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Angelusa Silesiusa, 2016. s. 121-130.

 

Rafał Kerger

Rafał Kerger

Redaktor naczelny PortalSamorzadowy.pl, w portalu od samego początku jego istnienia. Redaktor naczelny także innych znanych serwisów internetowych: WNP.PL, i PulsHR.pl, wieloletni dziennikarz i redaktor ekonomiczny. Autor koncepcji konkursów Top Inwestycje Komunalne i Top Inwestycje Polski Wschodniej. Rokrocznie uczestniczy w przygotowaniu programu Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach, Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku, a ostatnio także m.in. Kongresu Nowego Przemysłu i towarzyszącego mu Forum Komunalnego. Wcześniej publikował m.in. w Pulsie Biznesu; Wirtulanej Polsce, Money.pl, Forbesie czy miesięczniku Press. Nagrodzony przez Związek Banków Polskich z okazji 25-lecia współpracy samorządów z bankami w Polsce.
 


prof. ISP PAN Paweł Kowal

prof. ISP PAN Paweł Kowal

Politolog, historyk i muzealnik, publicysta. Profesor w Instytucie Studiów Politycznych Polskiej Akademii Nauk, jest adiunktem w Studium Europy Wschodniej UW, pracuje w Kolegium Europejskim w Natolinie. Kieruje Radą Naukową Przedstawicielstwa PAN w Kijowie. Współtwórca Muzeum Powstania Warszawskiego, współpracował przy tworzeniu innych projektów muzealnych, ostatnio Muzeum Stanisława Vincenza w Krzyworówni, członek Kolegium Historyczno-Programowego Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku.

W latach 2005-2009 był posłem na Sejm RP, 2006-2007 sekretarzem stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych w latach 2009-2014 posłem do Parlamentu Europejskiego i przewodniczącym delegacji do Komisji Współpracy Parlamentarnej UE-Ukraina. Prowadzi badania i publikuje na tematy transformacji w Europie środkowej i ZSRS oraz polityki wschodniej. Autor ponad 100 prac naukowych na te tematy (książek, artykułów naukowych i wyborów źródeł).

Ostatnio opublikował: Testament Prometeusza. Źródła polityki wschodniej III Rzeczypospolitej, (Warszawa-Wojnowice, 2018); Muzeum i zmiana. Losy muzeów narracyjnych (współautor, Warszawa-Kraków, 2019), Inicjatywa Trójmorza: geneza, cele i funkcjonowanie (współautor, Warszawa, 2019). Redaktor naczelny „Spraw Międzynarodowych”, zastępca redaktora „Warsaw East European Reviev”, członek zespołu redakcyjnego „Studiów Politycznych”. Prowadził gościnne wykłady m.in. na Ukrainie, w USA, Kanadzie i Chinach. Stały felietonista „Rzeczpospolitej” i „Dziennika Polskiego” oraz miesięcznika Okręgowej Izby Lekarskiej „Puls” i „wSieci Historii”. Angażuje się w działania na rzecz poprawy systemu ochrony zdrowia w Polsce, współpracuje z Polską Unią Onkologii, współtworzy społeczny think tank „Medyczna Racja Stanu”.


dr Katarzyna Król

dr Katarzyna Król

Doktor nauk ekonomicznych, nauczyciel akademicki - adiunkt Wydziału Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (20013-2019). Autorka licznych publikacji naukowych, w tym monografii „Skuteczność ekologiczna polityki energetycznej Unii Europejskiej w Polsce”.  
Posiada wieloletnie doświadczenie w administracji publicznej, zarówno na szczeblu samorządowym jak i międzynarodowym.
Od 2007 roku przez osiem lat pracowała jako asystent parlamentarny posła Parlamentu Europejskiego Bogusława Sonika, odpowiedzialna za koordynację i merytoryczny nadzór prac legislacyjnych.
Następnie pełniła funkcję eksperta w Ministerstwa Spraw Wewnętrznych (Biuro Komunikacji Społecznej). W latach 2014-2015 Ekspert Instytutu Obywatelskiego.
W latach 2014-2018 pełniła funkcję Zastępcy Prezydenta Miasta Krakowa ds. Edukacji i Sportu.


dr Michał Kudłacz

dr Michał Kudłacz


dr Piotr Markiewicz

dr Piotr Markiewicz

Stopnie naukowe

·      doktor nauk ekonomicznych, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Wydział Ekonomii - 2000

Kursy:

·      Kurs dla kandydatów na członków rad nadzorczych jednoosobowych spółek skarbu państwa, egzamin państwowy, Ministerstwo Przekształceń Własnościowych -1996

Katedra Analiz Strategicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA   

Ilość publikacji i prac ogółem:

Około 50 publikacji, w tym cztery książkowe - z zakresu zarządzania

DZIAŁALNOŚĆ DYDAKTYCZNA   

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Wykładane przedmioty:

Ø  Podstawy zarządzania

Ø  Zarządzanie strategiczne

Ø  Zarządzanie projektami

Ø  Projektowanie strategii firmy

Ø  Audyt strategiczny

Ø  Przywództwo

Ø  Zarzadzanie zmianami w organizacji

Ø  Inżynieria systemów i analizy systemowej

Ø  Seminaria dyplomowe i magisterskie

 


prof.dr hab. Stanisław Mazur

prof.dr hab. Stanisław Mazur


Andrzej Porawski

Andrzej Porawski

Od 1990 roku dyrektor Biura Związku Miast Polskich, a od 1999 roku - sekretarz strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego.

Jest z wykształcenia magistrem inżynierem chemicznej technologii drewna. W latach 1980–1990 był działaczem NSZZ „Solidarność”. W latach 1988–1991 należał do Komitetu Obywatelskiego „Solidarność” przy Lechu Wałęsie. W roku 1990 został wybrany do Rady Miasta Poznania - był radnym pierwszej i drugiej kadencji. W pierwszej kadencji był także członkiem Zarządu Miasta, a w drugiej - wiceprzewodniczącym RM Poznania. W roku 1998 został radnym Sejmiku Województwa Wielkopolskiego, a w 2002 roku ponownie radnym miasta Poznania. W latach 1992-1993 i 1998–1999 pełnił funkcję doradcy w Urzędzie Rady Ministrów oraz w Kancelarii Premiera. Jest także członkiem Rady Statystyki oraz Rady Naukowej Instytutu Rozwoju Miast i Regionów. W 2015 roku pismo samorządu terytorialnego Wspólnota przyznało mu tytuł Samorządowca 25-lecia.


dr Paweł Schmidt

dr Paweł Schmidt

Program Director – Project Management / Nowe Motywacje Sp. z o.o., Poland

DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:

Menadżer, odpowiedzialny za zarządzanie strategiczne i operacyjne. Konsultant w obszarach tworzenia i realizacji strategii przedsiębiorstw, wdrażania metodyk zarządzania projektami, programami i ryzykiem. Odpowiadał za tworzenie biur zarządzania projektami i programami oraz procesów zarządzania portfelem. Doświadczony kierownik projektów w sektorze prywatnym i administracji. Uczestniczył w ponad 30 inicjatywach biznesowych jako szef programu lub projektów. Wybitny specjalista w zakresie optymalizacji procesów biznesowych. Doktor nauk technicznych, pracownik naukowy AGH, wykładowca Modelowania Procesów Biznesowych oraz Procesów Projektowych na Wydziale Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej oraz metodyk zarządzania projektami na Uniwersytecie Ekonomicznym i Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Trener z ponad 15 letnim doświadczeniem trenerskim. Członek Stowarzyszenia Project Management Polska i Stowarzyszenia Elektryków Polskich. Członek Rad Nadzorczych spółek z kapitałem zagranicznym. Autor i współautor ponad 30 publikacji w krajowych i zagranicznych czasopismach oraz materiałach z zakresu modelowania pól fizycznych, analizy numerycznej, projektowania laboratoryjnych systemów pomiarowych, zarządzania projektami i modelowania procesów biznesowych.


OBSZARY DZIAŁAŃ:

Specjalizuje się w prowadzeniu projektów oraz zarządzania programami i portfelem projektów ze szczególnym uwzględnieniem branży teleinformatycznej, przemysłu, automatyki i robotyki oraz szkoleniach dla kadry zarządzającej, kierowników oraz średniego szczebla kadry menadżerskiej z zakresu zarządzania projektami, z uwzględnieniem metodyk, MSP®, MoP®, PRINCE2®, Agile oraz wytycznych IPMA oraz PMBoK®.
Trener, wykładowca i konsultant w zakresie zarządzania projektami programami i portfelem oraz procesowego zarządzania organizacją. Twórca branżowego portalu PManager.pl.


GŁÓWNI KLIENCI:

JSW S.A., Tauron Polska Energia, IMPART, AGH, Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle, Can-Pack S.A., 4F


CERTYFIKATY:

  • PRINCE2® Approved Trainer
  • PRINCE2® Practitioner
  • MoP® Approved Trainer
  • MoP® Practitioner
  • MSP® Approved Trainer
  • MSP® Practitioner
  • Professional Scrum Master I
  • IPMA Level C - Certified Project Manager

mgr Tomasz Szanser

mgr Tomasz Szanser


prof. dr hab. Dawid Sześćiło

prof. dr hab. Dawid Sześćiło


prof. UE dr hab.  Andrzej Sztando

prof. UE dr hab. Andrzej Sztando

Profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Doświadczenie zawodowe:

Jest znanym w Polsce i za granicą specjalistą w zakresie zarządzania strategicznego rozwojem lokalnym i regionalnym. Opracował około 80 strategii rozwoju gmin, powiatów i województw, a wszystkie z nich zostały oficjalnie przyjęte i wdrożone do realizacji przez władze samorządowe. Doradza władzom samorządowym, szkoli je i wspiera we wdrażaniu takich strategii oraz w rozwiązywaniu najtrudniejszych, strategicznych problemów. Jest także też naukowcem, doktorem habilitowanym nauk o zarządzaniu, profesorem nadzwyczajnym Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, prowadzącym międzynarodowe badania w zakresie samorządowego zarządzania strategicznego. Opublikował 90 artykułów naukowych i kilka książek prezentujących wyniki tych badań, a dziesiątki innych recenzował dla znanych wydawnictw międzynarodowych. Jako profesor goszczący i wizytujący wykładał zarządzanie strategiczne rozwojem gmin na kilkudziesięciu uniwersytetach w 14 krajach, na 4 kontynentach. Wśród nich są prestiżowe Uniwersytet Boloński (Włochy), Wits School of Governance (RPA), UNICAMP (Brazylia) i Jember University (Indonezja). Od 2019 r. jest także ekspertem monitorującym Agencji Wykonawczej ds. Badań Naukowych w Brukseli, powołanej przez Komisję Europejską do zarządzania programem badań naukowych i innowacji Horyzont 2020 - największym w Unii Europejskiej. Promuje publiczne zarządzanie strategiczne występując na kongresach, konferencjach, w mediach tradycyjnych oraz społecznościowych. Przez z 8 lat był także wiceprzewodniczącym i radnym rady powiatu jeleniogórskiego. Jako członek rad nadzorczych kontroluje działalność spółek samorządowych świadczących usługi infrastrukturalne. Za te i pokrewne działania otrzymał ponad 200 listów referencyjnych i dziesiątki nagród. 

www.sztando.com

 

Wybrane publikacje:

Wywiady:

  • Nie więcej niż 20 proc. gmin jest zarządzanych strategicznie, Wywiad dla portalu Prawo.pl, Warszawa 2019.
  • Wójt powinien zarządzać gminą, jak prezes firmą, a nawet lepiej, 2019, Wywiad dla portalu Prawo.pl, Warszawa 2019.

Książki:

  • Ponadlokalna perspektywa zarządzania strategicznego rozwojem lokalnym na przykładzie małych miast, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, 2017.

Artykuły:

  • Współczesne wyzwania państwowej polityki rozwoju lokalnego w świetle oczekiwań władz małych miast, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Nr 1(961)/2017.
  • Efemerydy, katedry na pustyni i balasty w zarządzaniu rozwojem lokalnym małych miast, Nauki o Zarządzaniu, Nr 3(28)/2016.
  • Motywacja władz małych miast do planowania strategicznego w świetle terminów przyjęcia i okresów obowiązywania strategii rozwoju, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Nr 443/2016.

 

Przykładowi klienci:

  • gminy: Polkowice, Kozienice, Bogatynia, Konin, Jelenia Góra, Długołęka, Karpacz, Starachowice, Lądek-Zdrój, Wronki, Płock
  • powiaty: zgorzelecki, bolesławiecki, jeleniogórski, jaworski, przeworski
  • województwa: dolnośląskie, lubuskie

Marek Wójcik

Marek Wójcik

Pełnomocnik Zarządu ds. legislacyjnych Zwiazku Miast Polskich


mgr Kamil Wyszkowski

mgr Kamil Wyszkowski

Od 2002 roku pracownik Organizacji Narodów Zjednoczonych. W latach 2002 -2009 w United Nations Development Programme (UNDP) odpowiadał za współpracę międzynarodową i wielostronną oraz za rozwój programów w Europie i Azji. Pracował w kilkudziesięciu krajach wdrażając programy i projekty rozwojowe bazujące na transferze wiedzy z Polski. Były to w szczególności takie kraje jak Irak, Indie, Tajlandia, Rumunia. Pracował także w centrali UNDP w Nowym Jorku oraz centrali UNDP na Europę i kraje WNP w Bratysławie. Od 2009 do 2014 roku Dyrektor Biura Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) w Polsce. Od 2004 do dziś Przedstawiciel Krajowy i Prezes Rady Global Compact Network Poland - GCNP (ONZ-owskiej sieci koordynującej z ramienia United Nations Global Compact współpracę z biznesem, miastami, uczelniami wyższymi, administracją publiczną oraz organizacjami pozarządowymi; więcej: ungc.org.pl). Od 2011 roku Dyrektor Centrum Transferu Wiedzy – Know How Hub (powołanego w ramach UNDP Poland, obecnie zarządzanego przez GCNP).

Wykładowca na takich uczelniach jak: Central European University w Bukareszcie, Katolicki Uniwersytet Lwowski, Szkoła Główna Handlowa, Akademia Leona Koźmińskiego, Collegium Civitas, SWPS, Instytut Dyplomacji im. Ignacego Paderewskiego przy MSZ oraz Uniwersytet Warszawski.

Ekspert w zakresie polityk ONZ i UE, w szczególności w zakresie działań na styku biznesu i administracji oraz włączania sektora prywatnego do wdrażania celów, polityk i standardów ONZ. Specjalista zajmujący się współpracą rozwojową, współpracą wielostronną, transferem wiedzy. Jako pracownik ONZ zajmujący się dyplomacją ekonomiczną, innowacjami społecznymi i gospodarczymi, ekonomią społeczną oraz projektowaniem przeskoków rozwojowych i meta trendów w biznesie. Prawnik specjalizujący się w prawie międzynarodowym. Absolwent prestiżowej United Nations Development Programme Academy (UNDP VDA). Wraz z kierowanym przez siebie zespołem otrzymał medal Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej za działania na rzecz osób niepełnosprawnych, wypracowania modelu Ekonomii Społecznej dla Polski oraz wparcia dla procesu ratyfikacji Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych. W 2012 roku otrzymał nagrodę za stworzenie i prowadzenia najbardziej innowacyjnego i efektywnego biura UNDP w regionie Europy i WNP przyznaną przez Zastępcę Sekretarza Generalnego ONZ odpowiadającego za UNDP RBEC.

Od 2009 do 2012 członek Zespołu Doradców Strategicznych Prezesa Rady Ministrów w Polsce. Z ramienia Zespołu Doradców Premiera m. in. Współautor Długookresowej Strategii Rozwoju Kraju do 2030 roku oraz koordynator Strategii Rozwoju Kapitału Ludzkiego do 2020 roku. Od 2014 roku w Radzie Ekspertów Narodowego Centrum Badań i Rozwoju ds. Innowacji w gospodarce i innowacji społecznych. Od 2016 roku w gronie członków zespołu ds. innowacji w Ministerstwie Rozwoju. Od 2018 roku doradca Ministra Inwestycji i Rozwoju.

Jest stałym komentatorem w TVN 24 Biznes i Świat, POLSAT oraz Radiu TOK FM.


dr hab. Igor Zachariasz

dr hab. Igor Zachariasz


Mateusz  Zmyślony

Mateusz Zmyślony

Ekspert w dziedzinie komunikacji społecznej i marketingu. Założyciel i Dyrektor Kreatywny Grupy ESKADRA, jednej z czołowych na polskim rynku, niezależnych firm zajmujących się reklamą. Pionier marketingu miejsc w Polsce, autor kilkudziesięciu strategii marek, miast i regionów oraz projektów z zakresu marketingu wielkich wydarzeń (m.in. UEFA EURO 2012, EXPO 2022, a także ponad 30 miast, m.in. Krakowa, Warszawy, Sopotu, Kołobrzegu, Chorzowa).

Laureat ponad 20 profesjonalnych nagród w konkursach krajowych i międzynarodowych (w tym 3 światowych Globe Awards). Wykładowca wielu uczelni i publicysta.

Autor ponad 200 publikacji branżowych w 9 czasopismach poświęconych zagadnieniom zarządzania i marketingu.

Razem z prof. Jerzym Hausnerem współautor koncepcji „Open Eyes Economy” w tym modeli „Firma-Idea” / „Miasto-Idea” / „Marka-Kultura”, oraz m.in. koncepcji „Wyspy i Archipelagi”. Współorganizator corocznego Open Eyes Economy Summit w krakowskim ICE.

Zajmuje się tematyką komunikacji i edukacji społecznej (m.in. kampanie społeczne dot. oszczędzania energii, recyklingu, segregowania odpadów, utylizacji odpadów, realizowane m.in. dla Ministerstwa Środowiska, miast m.in. Gdańska i Krakowa). 

Twórca ogólnopolskiego programu promocji turystyki wiejskiej „Slow Road”, organizowanego pod patronatem Polskiej Organizacji Turystycznej.

Redaktor Naczelny Open Eyes Magazine.

 

Linki:

https://www.facebook.com/ProjektSlowRoad/

www.oees.pl

www.eskadra.pl


UEK KSB

KRAKOWSKA SZKOŁA BIZNESU UEK
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
ul. Rakowicka 27, 31-510 Kraków

Kontakt: 
tel.: 12 293 55 61 Biuro studiów podyplomowych    
tel.: 12 293 75 53 Biuro studiów MBA
e-mail: ksb@uek.krakow.pl

facebook   Linkedin