18–20.05.2018 * XIV Międzynarodowy Kongres MBA

16.12.2017 * Spotkanie wigilijne w klubie KSB Alumni MBA

12–14.05.2017 * XIII Międzynarodowy Kongres MBA

17.12.2016 * Spotkanie wigilijne w klubie KSB Alumni MBA

19.11.2016 * Spotkanie z Magdaleną Petryniak – prezes Story Seekers® Polska, właścicielką Grupy SAPR

 

 

Guest Lecture:

Communicate to influence


The power of story and emotional connection in influencing people:
customers, employees, partners


 

MAGDALENA PETRYNIAK

Story Seekers® Poland

Magdalena is a manager with many years of experience in management. She is a consultant, trainer and a managing partner of Story Seekers® Poland, global sales and communication methodology. She has been working with leaders and salespeople, especially in technology and cybersecurity sectors, running workshops in many countries including USA, Singapore, Great Britain, Czech Republic and Poland. She has implemented over 50 marketing and communication campaigns for companies and institutions, coordinated a lobbying campaign, that has resulted in a change of legislation. For 3 years, she was head of special programmes and conferences at Harvard Business Review Polska, organizing more than 40 conferences with international speakers. She has graduated from the University of Economics in Kraków, Krakow School of Business, the Leadership Programme at Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health in USA and the Academy of Innovations of ICAN Institute. She is actively involved in social projects.

 

The program includes topics:

1. Brain science: How people make (buying) decisions

2. Why Story?: The Empathy Trigger

3. The Story Arc and Elements of a Story

4. Different types of stories in leaders/managers/salespeople portfolio

  • The founder’s story explaining the idea, the vision and the cause (why we do what we do)

  • The current leader's story explaining the idea, the vision and the cause

  • The organization story (what is our present strategy and mission, where do we aim)

  • The brand story (what values do we represent and needs fulfill)

  • Employees’ stories showing great organizational culture

  • Clients’ stories showing how we help our clients to grow and outperform

  • Leaders’ stories showing real, authentic people behind the wheels of the organization and creating human connection

  • And many more

5. Principles of inspiring leadership communication

Christmas Meeting in CSB Alumni MBA Club,
with Carols concert by
Dominanta Choir and Christmas wishes

 


 

Date:
17th of December 2016, 4.00 p.m


Venue:
Classroom 13, Building G, Campus CUE
27 Rakowicka St., Cracow

 

 

 

XIII Międzynarodowy Kongres MBA – kolejne wyzwania
i współpraca świata nauki i biznesu

 

W dniach 12–14 maja 2017 w murach Uniwersytetu Ekonomicznego miał miejsce kolejny, trzynasty już, Międzynarodowy Kongres MBA. Tegoroczna edycja odbyła się pod przewodnim tytułem „Compliance: równowaga między wynikiem a wartościami”. W wydarzeniu wzięło udział ok. 200 osób: menedżerowie, kadra naukowa z Polski i zagranicy, studenci, absolwenci i dyrektorzy programów Master of Business Administration.

Kongres tradycyjnie rozpoczął się od „wizyt studyjnych”, czyli spotkań w firmach zlokalizowanych
w Małopolsce. W tym roku uczestnicy mieli możliwość zapoznania się z doświadczeniami i problemami kadry menedżerskiej w firmach: Cisco, Selvita i Kraków Airport.

Główne obrady XIII Kongresu MBA rozpoczęły się w piątek (12 maja) po południu. Uczestników powitał prof. UEK dr hab. inż. Andrzej Chochół – Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Wykład inauguracyjny poprowadził Pan Kamil Kamiński – Wiceprezes Zarządu TAURON Polska Energia ds. Zarządzania Korporacyjnego, absolwent Programu Executive MBA Krakowskiej Szkoły Biznesu UEK.

Następnie uczestnicy wzięli udział w dwóch panelach poprowadzonych przez Instytut Studiów Strategicznych oraz Politechnikę Gdańską – Wydział Zarządzania i Ekonomii:

  • „Dyplomacja w biznesie” (dr Paweł Kowal – minister, politolog, historyk i publicysta, adiunkt
    w Instytucie Studiów Politycznych Polskiej Akademii Nauk, dr Andrzej Byrt – urzędnik państwowy i dyplomata, były Ambasador Polski w Niemczech i Francji, Andrzej Zdebski – Prezes Zarządu KRAKCHEMIA S.A., Konsul Honorowy Republiki Chile w Krakowie, wieloletni Prezydent Izby Przemysłowo-Handlowej w Krakowie, Urszula Gacek – Członek Zarządu Fundacji Instytut Studiów Strategicznych, były Konsul Generalny RP w Nowym Jorku – moderator),
  • „Talenty/ zespół/ wartości – ryzyka w zarządzaniu projektami” (dr Beata Krawczyk-Bryłka – MBA Telent Diagnosis, Politechnika Gdańska, dr Katarzyna Stankiewicz – MBA Team Building, Politechnika Gdańska, Ewa Sowińska – Wiceprezes Krajowej Izby Biegłych Rewidentów, Ewa Szczepkowska – Regional Human Resources, Senior Manager, Jeppesen a Boeing Company).

Cechą kształcenia na studiach MBA jest, poza zgłębianiem zagadnień teoretycznych i dobrych praktyk w zarządzaniu, możliwość integracji środowiska biznesowego. Wydarzeniem zamykającym pierwszy dzień Kongresu była uroczysta Gala Dinner połączona z aukcją charytatywną w krakowskim Hotelu Grand. Zebrane środki (ponad 8000 zł) zostały przekazane na rzecz organizowanego przez stowarzyszenie PMI Poland projektu Kids Camp.

Drugi dzień Kongresu (13 maja) został podzielony na dwie części. W pierwszej, uczestnicy mieli możliwość wysłuchania trzech paneli poświęconych tematom związanym z Compliance:

  • „Compliance i obowiązek raportowania ryzyk niefinansowych w praktyce odpowiedzialnego biznesu i rozwoju zrównoważonego” (prof. dr hab. Janina Filek – Prorektor ds. Komunikacji
    i Współpracy, Kierownik Katedry Filozofii UEK, dr Magdalena Kandefer-Kańtoch – Rzecznik prasowy BP Polska S.A. i sp.,sp.j., Ewa Zamościńska – Menedżer projektów, CSRinfo,
    dr Agnieszka Żak – moderator),
  • „Pryncypia dla sukcesu Compliance” (Patrycja Bryl-Weiss – Radca prawny, SLS Seredyński Sandurski Kancelaria Radców Prawnych sp.p., Ernest Wencel – Członek Zarządu WNCL
    Sp. z o.o., Anna Grzywaczyk – Dyrektor ds. Projektów HR, WNCL Sp. z o.o., dr Piotr Sedlak – moderator),
  • „Zasady Compliance: case UBS i PMI Poland Chapter” (Agnieszka Krogulec – Prezes PMI Poland Chapter, Tomasz Żurek – Chief Administrative Officer, UBS Business Solutions Poland Sp. z o.o., prof. UEK dr hab. Piotr Buła – moderator).

W drugiej części dnia odbyły się trzy równoległe warsztaty biznesowe:

  • „Zarządzanie ryzykiem”,
  • „Współpraca: jak zapobiegać tworzeniu się silosów”,
  • „Ericksonowskie podejście do rozwoju ludzi”.

Spotkania poprowadzili  trenerzy prezentujących wysoki poziom wiedzy merytorycznej, bogate doświadczenie zawodowe i doskonałe umiejętności trenerskie (Jakub Kamiński, Judyta Gutowska-Siwek i Jarosław Zamorski – reprezentanci firmy Nowe Motywacje).

Ostatni dzień Kongresu (14 maja) upłynął w miłej, sportowej atmosferze na polu golfowym Royal Kraków Golf & Country Club w Ochmanowie. Każdy mógł spróbować swoich sił w grze w golfa, a profesjonalni gracze walczyli w X Turnieju Golfa o Puchar Dyrektora KSB UEK. Zwycięzcą został Pan Marek Rajca ­– absolwent VIII edycji Programu Executive MBA Krakowskiej Szkoły Biznesu UEK.

Wysoki poziom merytoryczny wystąpień udało się osiągnąć dzięki pracy wszystkich członków Rady Programowej. Sprawny przebieg Kongresu zawdzięczamy pracy Komitetu Organizacyjnego, składającego się w większości z pracowników biura studiów podyplomowych i MBA KSB UEK, oraz koordynatorowi tego wydarzenia – Pani Agnieszce Wyszyńskiej.

Wszystkim prelegentom, gościom oraz uczestnikom Kongresu serdecznie dziękujemy za liczne przybycie, oraz stworzenie niepowtarzalnej atmosfery. Mamy nadzieję na ponowne spotkanie za rok
w dniach 18–20 maja!


Patroni honorowi Kongresu MBA: Józef Pilch – Wojewoda Małopolski, Jacek Krupa – Marszałek Województwa Małopolskiego, Jacek Majchrowski – Prezydent Miasta Krakowa, prof. UEK dr hab. Andrzej Chochół – Rektor UEK, Orsolya Zsuzsanna Kovacs – Ambasador Węgier w Polce, Kazimierz Karasiński – Konsul Honorowy Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, Oleh Mandiuk – Konsul Generalny Ukrainy w Krakowie, Agnieszka Kamińska – Konsul Honorowa Republiki Malty w Krakowie, Business Centre Club, Stowarzyszenie Edukacji Menedżerskiej FORUM, Towarzystwo Ekonomistów Polskich, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Izba Przemysłowo-Handlowa w Krakowie, British Polish Chamber of Commerce, Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej, Polsko-Ukraińska Izba Gospodarcza, Polsko-Białoruska Izba Handlowo-Przemysłowa, Stowarzyszenie IPMA Polska

Partnerzy  merytoryczni Kongresu MBA: Fundacja Instytut Studiów Strategicznych, Politechnika Gdańska – Wydział Zarządzania i Ekonomii, Akademia Leona Koźmińskiego, Uniwersytet Warszawski – Wydział Zarządzania, Program MBA Poznań-Atlanta, Uczelnia Łazarskiego, Kraków Airport, Cisco, Selvita S.A., Nowe Motywacje, Project Management Institute Poland Chapter, Krakchemia S.A., Ogólnopolskie Centrum Interwencyjne, Seredyński Sandurski Kancelaria Radców Prawnych sp. p.

Partnerzy i Patroni medialni Kongresu MBA: TVP, MBAportal, Perspektywy, Kurier UEK, iKongres

 

 
 
 
 
 

Christmas Meeting in CSB Alumni MBA Club,
with Carols concert by
Dominanta Choir and Christmas wishes

 

 
 
 
 

 

 

 

XIV Międzynarodowy Kongres MBA – kolejne wyzwania
i współpraca świata nauki i biznesu

 

18–20 maja 2018 w murach Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie odbyła się czternasta edycja Międzynarodowego Kongresu MBA, pod hasłem „Lokalne zasoby biznesowe a globalna działalność firm”.
 
W tegorocznej edycji Kongresu uczestniczyło około 200 osób. Wśród nich znaleźli się:
– naukowcy z polskich i zagranicznych uczelni,
– dyrektorzy programów MBA,
– menedżerowie wyższego i średniego szczebla legitymujący się tytułem Master of Business Administration,
– studenci i absolwenci programów MBA w Polsce.
 

Tradycyjnie Kongres rozpoczął się od Study Visits, czyli odwiedzin firm zlokalizowanych w okolicach Krakowa. W tym roku uczestnicy mieli możliwość posłuchania i zobaczenia jak na co dzień funkcjonują firmy: Aon, Aptiv, Cisco czy SALESmanago. Wizyty studyjne były idealną okazją do poznania procesów oraz tajników sukcesu dynamicznie rozwijających się firm w regionie.

Właściwe obrady XIV Kongresu MBA rozpoczęły się w piątek 18 maja – wówczas uczestnicy wzięli udział w dwóch panelach tematycznych:

    PANEL I: Poland and Cracow during the time of global activities.

Moderatorem panelu pierwszego był koordynator merytoryczny programu International MBA KSB UEK, dr Piotr Sedlak. Uczestnicy mieli możliwość wysłuchania prelekcji: Andrew Hallama (General Secretary and a founding member of ASPIRE), Johna Lyonsa (Aon Krakow Centre Leader), Moniki Sawki (Leadership Development Manager - Aon); oraz Jacka Piechoty (Prezes Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej).

    PANEL II: Global success made in Poland.

Panel drugi – przygotowany przy współpracy z #OMGKRK – Krakow Startup Community poprowadzony został przez przedstawicieli świata startupów: Grzegorza Błażewicza (the CEO, Founder SALESmanago), Zbigniewa Woźnowskiego (the CEO, co-founder Reality Games) oraz Richarda Lucasa (business and social entrepreneur who is active in the TED and TEDx Community, holding the Licence for TEDxKazimierz). Moderatorem był Lucca Bertocci (Senior Marketing Strategy Consultant, Garrison Group).

Wydarzeniem zamykającym pierwszy dzień Kongresu była uroczysta Gala Dinner połączona z aukcją charytatywną w historycznym Pałacu Czeczotka. Dochód z tegorocznej licytacji został przeznaczony na zakup kardiomonitora dla Oddziału Neurochirurgii Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie (Fundacja „O ZDROWIE DZIECKA”).

Drugi dzień Kongresu, jak w ubiegłych latach został podzielony na dwie części: dyskusyjną oraz warsztatową. W pierwszej części uczestnicy wzięli udział w następujących panelach:

    PANEL III: Dylemat lokalny versus globalny z perspektywy zróżnicowania kultur i relacji dyplomatycznej.

Panel został poprowadzony przez doświadczonych przedstawicieli świata dyplomacji. Wśród Prelegentów znaleźli się: Urszula Gacek (Członek Rady Instytutu Studiów Strategicznych w Krakowie i Rady Ambasadorów Europejskiej Akademii Dyplomatycznej w Warszawie), Philippe De Brouwer (Konsul Honorowy Królestwa Belgii w Krakowie) oraz Prof. UEK, dr hab. Edward Molendowski (Profesor nadzwyczajny UEK oraz kierownik Katedry Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie). Moderatorem panelu będzie Agnieszka Żak (Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauki o zarządzaniu, UEK)

    PANEL IV: Pochwała autodiagnozy. Raportowanie zintegrowane jako narzędzie zarządzania.

Panel czwarty został przygotowany przez Polską Izbę Biegłych Rewidentów oraz Centrum Edukacji PIBR). Ewa Sowińska (zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów oraz Partner ESO Audit), jako moderator panelu zaprosiła do dyskusji: Mirosława Czekaja (skarbnik m. st. Warszawy, doktor nauk ekonomicznych, biegły rewident), Krzysztofa Burnosa (Prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów) oraz Olgę Petelczyc (Pełnomocnik Zarządu IIA Polska ds. CSR).

    PANEL V: Local versus global – dylemat czy fikcja?

Zamykający obrady kongresowe panel ekspertów był moderowany przez Dyrektora Krakowskiej Szkoły Biznesu, prof. UEK dr hab. Piotra Bułę. Wzięli w nim udział: Przemysław Powalacz (Prezes Zarządu Geberit Sp. z o.o.) oraz Piotr Dziwok (Prezes zarządu Shell Polska).

W drugiej części dnia przeprowadzone zostały cztery Warsztaty Biznesowe przygotowane przez Nowe Motywacje oraz PMI Poland Chapter. Spotkania poprowadzili trenerzy z wysokim poziom wiedzy merytorycznej oraz bogatym doświadczeniem zawodowym.

Zwieńczeniem tegorocznego Kongresu, podobnie jak w latach poprzednich był organizowany na terenie Royal Kraków Golf & Country Club w Ochmanowie, k/ Krakowa  XI Turniej KSB UEK Golf Cup 2018 połączony z Akademią Golfa dla początkujących oraz piknikiem rodzinnym. Puchar Dyrektora KSB otrzymał Pan Philippe De Brouwer–Konsul Honorowy Królestwa Belgii w Krakowie.

Wszystkim prelegentom, gościom oraz uczestnikom XIV Międzynarodowego Kongresu MBA serdecznie dziękujmy za liczne przybycie oraz stworzenie niepowtarzalnej atmosfery. Mamy nadzieję na ponowne spotkanie podczas piętnastej edycji, która odbędzie się 17–19 maja 2019 r.!

 

 
 
 
 
 

 

UEK KSB

KRAKOWSKA SZKOŁA BIZNESU UEK
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
ul. Rakowicka 27, 31-510 Kraków

Kontakt: 
tel.: 12 293 55 61 Biuro studiów podyplomowych    
tel.: 12 293 75 53 Biuro studiów MBA
e-mail: ksb@uek.krakow.pl

facebook   Linkedin