Wartości KSB UEK wyrażają podstawowe reguły moralności, komunikowane pracownikom i studentom. Wyrastają one z indywidualnych przekonań pracowników, wartości powszechnie obowiązujących oraz dobrych praktyk akademickich. Są to:
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Odpowiedzialność rozumiana jest przez pracowników Szkoły jako dotrzymywanie słowa zarówno wobec studentów, jak i pracowników Szkoły. W przetargu wartości oznacza to prymat ducha umowy nad jej literą. Odpowiedzialność to także zrównoważone działanie w duchu odpowiedzialności społecznej, z poszanowaniem zasad ekologii i ogólnoludzkich wartości etycznych.
STABILNOŚĆ
Krakowska Szkoła Biznesu jest jednostką Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie – Uczelni z tradycjami i osiągnięciami. Korzystanie z tradycji i doświadczenia oraz przewidywalność istnienia jest gwarantem stabilności dla studentów i pracowników. KSB UEK kieruje się jasnymi i stałymi zasadami. Jej programy nauczania uwzględniają aktualne trendy rynkowe, opierając się jednocześnie o ponad 25-letnie doświadczenie w dostarczaniu usług edukacyjnych.
PARTNERSTWO
To stosowanie zasady „wygrany – wygrany” w relacjach z wszystkimi interesariuszami KSB UEK: uczelnią macierzystą, studentami, pracownikami i instytucjami partnerskimi.
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, dzięki istnieniu KSB UEK w ramach Uczelni, posiada centrum kompetencji w dziedzinie zarządzania, finansów i ekonomii na najwyższym europejskim poziomie. Z kolei KSB UEK dzięki funkcjonowaniu w strukturach UEK ma dostęp do szerokiego grona wykwalifikowanych wykładowców, korzysta również z siły marki Uczelni macierzystej.
W relacji ze studentami KSB UEK prowadzi stały dialog w sprawie aktualnych potrzeb programowych, jakości nauczania i jakości świadczonych usług. Poprzez ciągły monitoring poziomu satysfakcji studentów KSB UEK rozwija i doskonali programy nauczania, dydaktykę, metody komunikacji oraz jakość dostarczanych usług. Studenci otrzymują w tej relacji najwyższą jakość usług edukacyjnych oferowanych w przyjaznej atmosferze. Szkoła nie tylko świadczy usługi edukacyjne, ale będąc ośrodkiem myśli ekonomicznej i biznesowej buduje społeczność alumnów i studentów opartą o powiązania zawodowe i osobiste.
Pracownicy KSB UEK są traktowani jak partnerzy. Szkoła stwarza stabilne i przyjazne miejsce do pracy i rozwoju kompetencji osobistych, rządzi się uczciwymi i jasnymi zasadami. Pracownicy KSB UEK traktują Szkołę jako główne miejsce pracy, utożsamiają się z jej celami i są zaangażowani w wykonywane obowiązki.
Partnerstwo oznacza również posiadanie partnerów wśród ośrodków edukacyjnych na świecie. Korzyścią takiego partnerstwa dla KSB UEK jest włączenie do świadczonych usług międzynarodowej myśli w dziedzinie zarządzania, ekonomii i finansów oraz podniesienie wartości dyplomów Uczelni na rynku pracy. Partnerzy zagraniczni Szkoły otrzymują możliwość kształcenia studentów na rynku polskim.
STUDENT W CENTRUM UWAGI
Uzasadnieniem istnienia Szkoły jest dostarczenie usług edukacyjnych dla studentów. Zasadność działań, czynności i regulacji wdrażanych w KSB UEK rozpatrywana jest pod kątem dostarczanej wartości dla studenta – klienta końcowego. Oznacza to elastyczność i spersonalizowane podejście do potrzeb studentów z zachowaniem zasad, które gwarantują najwyższą jakość dostarczanych usług edukacyjnych całej społeczności studenckiej.
RZETELNOŚĆ
Cechą wszystkich podejmowanych działań jest dbałość o wysoką jakość. W pracy codziennej pracowników naukowych i administracyjnych rzetelność oznacza robienie czegoś więcej niż niezbędne minimum. To także praca zespołowa i wzajemne wsparcie, którego rezultatem jest dostarczenie studentom, pracownikom, Uczelni i innym interesariuszom wysokiej jakości rezultatu niezależnie od aktualnej sytuacji wewnątrz organizacji KSB UEK.
TRANSPARENTNOŚĆ
To zasada przejrzystości reguł i ich konsekwentnego stosowania w stosunku do pracowników KSB UEK i studentów. W obszarze dostarczanych usług to jasna i klarowna komunikacja nt. warunków rekrutacji i studiowania, programów nauczania, warunków zaliczenia i oceny. To także przedstawienie spraw zgodnie z prawdą, nawet jeśli prawda może być chwilowo trudna do przyjęcia przez interesariusza.
Większość wartości wpisuje się w Standardy Etyczne Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie określone w uchwale Senatu nr 38/2011 z dnia 26 września 2011 roku.